viernes, 7 de enero de 2011

ACTIVITAT 1

"CONEIXEM LA GENT DE SALT"

CICLE: Superior.
Els alumnes han de tenir coneixements geogràfics per tal de realitzar aquesta activitat: han de saber els continents, països d'Europa, Comunitats Autònomes d'Espanya, Provínces de Catalunya i les Comarques de Catalunya. A més, han de poder buscar informació (a Internet o bé anar a l'Ajuntament de Salt) per a resoldre la segona activitat i per últim, han de saber fer una reflexió. 

OBJECTIUS:
Amb aquesta activitat treballem competències com la comptetència digital i el tractament de la informació i la competència social i ciutadana.
Per altra banda, treballem els següents objectius més específics de l'àrea de ciències socials:
-          Saber situar el municipi de Salt en el mapa.
-          Conèixer la procedència de la major part dels ciutadans nouvinguts de Salt. 
-     Fer que els alumnes prenguin consciència de la convivència entre cultures. 

EXPLICACIÓ:
La primera part de l'activitat que proposem està composta per diverses preguntes i amb l'ajuda de diferents mapes, els nens han de localitzar el municipi de Salt geogràficament.
La segona part de l'activitat consisteix en situar en el mapa la procedència geogràfica dels principals fluxos d'immigració de Salt.
L'última activitat consisteix en redactar un text en el qual els alumnes reflexionin sobre la convivència entre cultures.

ACTIVITAT:
Coneixes la gent de Salt? Vols saber més d’ells? Doncs aventura’t a saber molt més d’ells a través d’aquesta activitat!

1.    On es troba el municipi de Salt?
-        A quin continent?


-          A quin país?

-          A quina Comunitat autònoma?


-          A quina província?

-          A quina comarca?

2.       Com ja saps, la població de Salt és molt diversa. Utilitzant aquest mapa esbrina de quins llocs procedeixen els ciutadans nouvinguts del municipi.


Per saber-ne més: Amb els següents enllaços podràs tenir més informació sobre els països d'on procedeixen la major part d'immigrants de Salt.

3.     A continuació, redacta un text sobre la convivència entre les diverses cultures que podem trobar en el municipi de Salt. 


RESPOSTES:

1.    On es troba el municipi de Salt?

-          A quin continent? Europa.
-          A quin país? Espanya.
-          A quina Comunitat autònoma? Catalunya. 
-          A quina província? Girona.
-          A quina comarca? El Gironès.


2.     Com ja saps, la població de Salt és molt diversa. Utilitzant aquest mapa esbrina de quins llocs procedeixen els ciutadans nouvinguts del municipi.
Les principals zones geogràfiques d’on procedeixen els ciutadans nouvinguts de Salt són: Marroc, Gàmbia, Senegal, Xina, Perú, Colòmbia i Romania.
      -         Per saber-ne més: es tracta d’una activitat opcional, és a dir, els alumnes poden escollir si volen saber més coses sobre els països en qüestió o no.

3.     A continuació, redacta un text sobre la convivència entre les diverses cultures que podem trobar en el municipi de Salt. 
Aquest text és totalment lliure i hi ha d’haver reflectits els pensaments dels alumnes: si creuen que la convivència és difícil, si pensen que hi ha conflictes entre els ciutadans, si estan a favor de la convivència entre cultures, etc. 


AVALUACIÓ:
A continuació, proposem tres taules que serveixen per avaluar si els exercicis s'han realitzat correctament. 



EXERCICI 1

Molt
Força
Gens
     Saben localitzar la zona que se’ls demana.



     Utilitzen el mapa per orientar-se.



     Coneixen els noms que apareixen al mapa.



     Han resolt correctament l’activitat.






EXERCICI 2

Molt
Força
Gens
     Han sabut les zones de procedència dels ciutadans nouvinguts.



     Han localitzat les zones en qüestió en el mapa.



     Han sabut trobar informació per resoldre l’activitat.



     Han mostrat interès pels països treballats.



     Han resolt correctament l’activitat.




EXERCICI 3

Molt
Força
Gens
    El text té coherència, està ben raonat i justificat.



 No hi ha errors ortogràfics.



  Mostra idees, interés, solucions i alternatives.



 Mostra una reflexió interna de l’alumne.






També és important tenir en compte la opinió dels alumnes sobre aquesta activitat, per això se'ls poden fer, per exemple, les següents preguntes:
- T'ha agradat l'activitat?
- L'has trobat interessant?
- Què és el que més t'ha sorprès?
- Creus que estaria bé aprofundir més en algun tema?
- Creus que en algun moment l'activitat es fa llarga o pesada?

No hay comentarios:

Publicar un comentario